چطور به کمال‌گرایی غلبه کنیم؟

✔️از تمایلات‌‌تون بیشتر آگاه بشین. کمی وقت بذارین و به الگوهای فکری‌تون در مورد کمال‌گرایی توجه کنین.کمال‌گرایی کدوم قسمت زندگیتون رو تحت الشعاع قرار داده؟ یادداشتش کنین. ✔️روی نکات مثبت تمرکز کنین. اینکه بخواین همه چیز بی‌نقص باشه به این معناست که تمایل دارین روی بخش های منفی کار یا خودتون متمرکز بشین. با این […]

product

✔️از تمایلات‌‌تون بیشتر آگاه بشین.

کمی وقت بذارین و به الگوهای فکری‌تون در مورد کمال‌گرایی توجه کنین.کمال‌گرایی کدوم قسمت زندگیتون رو تحت الشعاع قرار داده؟ یادداشتش کنین.

✔️روی نکات مثبت تمرکز کنین.

اینکه بخواین همه چیز بی‌نقص باشه به این معناست که تمایل دارین روی بخش های منفی کار یا خودتون متمرکز بشین. با این حال، مهمه که تلاش آگاهانه‌ای برای تشخیص نکات مثبت انجام بدین.

✔️به خودتون اجازه اشتباه‌کردن بدین.

وقتی به خودتون اجازه میدین که اشتباه کنین، می‌بینین که وقتی شکست می‌خورین پایان دنیا نیست. اشتباهات فرصتی هستن برای یادگیری، رشد و انجام بهتر کارها.به جای تلاش برای “عالی” بودن، روی لذت بردن از مسیر تمرکز کنین. برای رسیدن به جایی که می‌خواین باشین، اشتباهات ضروری هستن.

✔️اهداف معقول‌تری تعیین کنین.

اهدافی تعیین کنین که دست یافتنی‌تر و هوشمندانه‌تر هستن. در این صورت به توانایی خودتون برای رسیدن به اهداف‌تون اعتماد بیشتری خواهیم داشت.

✔️فشاری که به خودتون وارد می‌کنین رو کاهش بدین.

شخصی که بیشتر به شما فشار میاره، خودتون هستین. با خودتون مهربان باشین و با پایین آوردن استانداردهای غیرواقعی که برای خودتون تعیین کردین، پذیرش رو تمرین کنین.

✔️سعی کنین کارها رو به تعویق نندازین.

سخت ترین قسمت همیشه شروع کردن هست. به یاد داشته‌باشین که اگر کار شما با اولین تلاش کامل نشد، اشکالی نداره. به خودتون این اجازه رو بدین که هرطور شده ادامه‌اش بدین.

✔️تاثیرات منفی رو حذف کنین.

مهمه که بررسی کنین چطور رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون و فیلم‌ها، کتاب‌ها یا پادکست‌ها می‌تونن کمال‌گرایی منفی رو تقویت کنن و اون رو در کار ترویج می‌کنن. اگر نیاز دارین، این کانال‌ها رو محدود کنین یا اونها رو به طور کلی حذف کنین، این کار هم می‌تونه به شما کمک کنه از کمال‌گرایی منفی دور بشین.

دیدگاهتان را بنویسید